diumenge, 6 d’abril del 2014

"Entrena l'ànima"

Com ve sent habitual els últims anys, un dels anuncis més esperats pels teleespectadors és el d'Estrella Damm amb el lema de la campanya "Mediterràniament". Aquesta marca de cervesa s'ha promocionat amb espots publicitaris que presenten estius idíl·lics de sol i mar, en el meravellós paisatge de les platges catalanes i balears. Són petites històries fresques, alegres, positives que atrapen al públic i que utilitzen com a banda sonora amb una cançó desconeguda que finalment es converteix en tot un himne de l'estiu. Aquest any, però, l'enfocament ha estat radicalment diferent . L'espot comença amb un noi que canta una cançó monòtona, sense ritme, acompanyat d'una guitarra i s'enllaça amb fragments d'espectacles de tota mena on els personatges, que en molts casos són actors, músics o artistes de professió, van encaixant com un puzzle per donar un missatge comú: Al nostre voltant, siguem on siguem, estan passant coses meravelloses, interessants, úniques que ens farien posar en peu, plorar, riure, sentir, canviar per dintre però, com que estem mirant la televisió, ens ho estem perdent. Tot l'espot és una crida a la societat animant-la a que tanqui la televisió, s'aixequi del sofà, surti  de casa i vagi al teatre, al cinema, al circ, a un museu, a una sala de concerts... És un crit al consum cultural, per "entrenar l'ànima" per que els telespectadors ens estem convertint en gent passiva, anestesiada que s'ha acostumat a no emocionar-se, a viure sense sensibilitat ... a ser cada cop menys humans.
Les imatges fan un recorregut per teatres, sales de concerts o restaurants on una vintena de membres del món de la cultura pronuncien part del missatge de l'espot. L'actriu Clara Segura, el músic Joan Colomo, l'actor i director teatral Julio Manrique, el ballarí Israel Galván, el mim Pep Bou, La Fura dels Baus i el cuiner Albert Adrià, entre d'altres.

L'eslògan que apareix al final de l'anunci diu així: "Fem costat a la cultura i a l'espectacle perquè formen part de la nostra manera de viure". Resumeix perfectament tot l'espot publicitari ja que si no som nosaltres mateixos els que impulsem i protegim la cultura i l'espectacle perjudicats per taxes abusives, anirà morint poc a poc.

https://www.youtube.com/watch?v=Mp4Is5B5Itw  


Anna Navarro Aguado 1er E

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada