dilluns, 7 d’abril del 2014

Benvolgut, tenim una projecció internacional!

Era el dia 14 de febrer a les 20:30 la cosa estava apunt de començar, quins nervis. L’Auditori feia un goig ! La gent eufòrica amb sensacions de confidència i realitat, se les sabien totes i només desitjaven demostrar-ho als seus ídols.

Jo ho viva des de casa; uns amics em retransmetien, gairebé en directe tot el concert.
I va arribar el moment que van tocar la “meva ” cançó, aquella amb la que més gaudeixo perquè és amb “Benvolgut”, com els vaig conèixer. Escolta-la !


El tema de Benvolgut és la relació amb els exs. Un home escriu una carta a l’ex-novio de joventut de la seva actual parella....(per saber més de l'interpretació)

Manel és un grup de música de Barcelona que en les seves cançons barregen el pop amb música folklòrica. Van llançar el seu primer disc l'any 2008, titulat Els millors professors europeus; el segon, 10 milles per veure una bona armadura, el 2011; i el tercer, Atletes, baixin de l'escenari, el 2013.  



El nom de «Manel» se'ls va ocórrer casualment poc abans de presentar la maqueta al concurs Sona 9. Segons ells mateixos, no té cap significat concret. (Per saber la Història de Manel i si vols cantar les seves cançons fins i tot en anglès ... Manel, web oficial)

I ara us preguntareu.. perquè els Manel ?

Aquests dies hem estat treballant la relació que sempre han tingut la poesia amb la cançó, una relació, com dia Cassasses de “germanes bessones” . Aquesta és la primera raó per la qual he escollit una canço. L’altre...

Casualment, fa una setmana, buscant pel youtube vaig topar-me amb una vídeo que és titulava: Benvolgut de Manel “english cover”

Vaig clicar l’enllaç i em vaig trobar amb això: Benvolgut Manel English Cover "Dear Sir" Em vaig quedar sense paraules, al veure que aquelles dues noies havien traduït a l’anglès una de les nostres cançons.

Com deia Benet i Jornet a la primera entrada del Blog Educació literària i lingüística: “La nostra cultura té projecció a l’estranger”  I tenia tota la raó! 

I no només els Manel han estat versionats en anglès si no que,  gent en el seu blog han recomenat aquesta cançó i l’han etiquetat com a excepcional!

Fins i tot...artistassos de Hollywood com Josh Radnor conegut per Ted Mosvi de la sèrie televisiva “Como conocí a vuestra madre” , ha recomanat “Benvolgut”  en  l’apartat del seu compte de twitter on cada dia penja una cançó.












            La notícia... un èxit, fins i tot al diari !!

Desprès del que la nostra cultura ha patit, ens costa creure que sigui coneguda arreu del món.

Són amb aquests petits gestos, que veiem, com de valorada a l’estranger, està la nostra: música, la nostra literatura, el nostre teatre...  Són amb aquests petits gestos reafirmem la postura de Benet i Jornet “Tenim una projecció internacional” 


Carla Vidal / 1r A

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada