dijous, 10 d’abril del 2014

"El rem del trenta-quatre"


Imatge del llibre "El rem del trenta-quatre"

De tant en tant amb la família, quan estem a Blanes, anem a passar el dia a un lloc que s’anomena “El Vilar”. Hi ha un petit santuari i l’últim cop que hi vam anar, vaig decidir entrar-hi per a veure que hi havia. La meva sorpresa va ser que estava ple de petits vaixells penjats i hi havia un gran rem a un costat, em va deixar molt encuriosida aquest fet així que vaig decidir investigar. Vaig descobrir que tots aquells tributs al mar no eren tan sols perquè Blanes fós un poble mariner, sinó perquè Joaquim Ruyra estiuejava a Blanes i va escriure un llibre 
anomenat “El rem del trenta-quatre”, on explica l’aventura marinera de Marianna Saura en una barca de cabotatge. En aquest llibre, Ruyra evocava records de joventut a la vila de Blanes, lloc on més tard, va trobar inspiració per algunes de les seves obres.


Ruyra, va nèixer a Girona l'any 1858 i va morir a Barcelona el 1939. A causa de la guerra civil, va perdre tot el seu patrimoni, però, més tard, durant aquesta, va ser homenatjat pels seus vuitanta anys.
Escultura dedicada  Joaquim Ruyra.

Després d'investigar una mica sobre la seva vida i saber que un important escriptor i poeta del segle XX havia estiuejat al mateix poble que jo, vaig decidir buscar més indicis del seu pas per allà. A prop del port vaig veure una escultura dedicada a ell, més tard, anant a veure els meus avis, al costat de casa seva, vaig veure una placa fent referència a que ell havia viscut allà durant un temps.

Tot això, em va fer pensar en què moltes vegades no parem atenció a detalls que ens poden obrir els ulls, i quan ens parem a mirar podem descobrir coses que ens poden fer canviar la nostre percepció dels llocs, de les persones...

Per finalitzar us deixo unes paraules que m'han agradat del llibre "El rem del trenta-quatre":
"Quan tots els sardinalers hagueren passat, la calma era completa. El mar era un mirall de lluna tèrbola, en el qual les nostres veles estenien llargues taques blanques i tremoloses. I quina quietud, a l'entorn! No hi ha quietud com la del mar en ses grans bonances. "
Imatge de Joaquim Ruyra
Aina Roca Ayala
1r Batxillerat B

Imatges: algunes pròpies i d'altres extretes d'internet

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada