dijous, 10 d’abril del 2014

100 Anys de literatura

L'altre dia, buscant idees per fer aquesta activitat i sense cap èxit vaig decidir buscar per Internet, cosa que no em va servir de gaire tampoc. I no va ser fins que un amic de Sant Feliu de Llobregat em va recomanar un tema que no em vaig decidir. Dins d'aquesta ciutat hi ha un carrer dedicat a l'escriptora Joana Raspall i em vaig interessar per ella perquè hi havien molt bones crítiques seves i vaig decidir començar a investigar.

Joana Raspall va néixer a Barcelona l'any 1913 i es graduà a l'Escola Superior de Bibliotecàries en biblioteconomia. A partir de l'any 1932 va residir a Sant Feliu de Llobregat on, el mateix any, inicià una campanya demanant una biblioteca infantil.  

Durant la Guerra Civil Espanyola treballà de bibliotecària, ajudant a salvar molts exemplars de llibres catalans de la destrucció. Després de la guerra va fer classes de català a casa seva, cosa que continuà fent durant molts més anys.

Aquestes són unes de les moltes bones accions que va fer, per les quals va rebre l'any 2006 el premi Creu de Sant Jordi.


Tot i ser coneguda per la seva obra poètica infantil, com per exemple "Petits poemes per nois i noies", també ha escrit per a adults, teatre, novel·les, contes, etcètera. A part del diccionari de locucions i frases fetes. No només té una gran quantitat d'obres publicades, sinó que també en té moltes que no han sigut publicades ja que no creu que tot càpiga en un sol llibre com bé diu en aquest vídeo: 100 Anys amb Joana Raspall.

Joana Raspall, l'any 2013 va celebrar el seu centenari i Sant Feliu de Llobregat juntament amb la Generalitat de Catalunya va considerar aquest any "L'any Joana Raspall". Malauradament, el 4 de desembre d'aquell mateix any ens va abandonar una gran escriptora, Joana Raspall. 

Amb ella podem comprovar que la poesia no és morta sinó que és vigent en el nostre dia a dia i que no hem d'endarrerir un segle ni dos per trobar bona poesia o literatura, ja que en el segle XX i XXI tenim grans poetes i escriptors.


Irene Zhang / 1rBatx E

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada