diumenge, 16 de febrer del 2014

Jaume Fuster i Guillemó, un gran escriptor

L’altre dia estava navegant per la xarxa quan vaig veure informació sobre en Jaume Fuster i Guillemó, un escriptor, assagista i traductor català del segle XX, nascut a Barcelona l’any 1945 i mort a l’Hospitalet de Llobregat el 1998.
Em va cridar l’atenció perquè el nom em sonava d’alguna cosa, però en aquell moment no recordava de quina i ho vaig deixar  estar.







Al cap d’una estona, llegint a la web de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, l’AELC, vaig descobrir que va ser fundada l’any 1977, i que un dels seus fundadors va ser el mateix Jaume Fuster, que també en va ser president durant el 1995 i el 1996.









Així doncs, cada cop sabia més d’en Jaume Fuster, però encara no recordava perquè el nom m’era tan conegut.
Va ser en llegir la paraula "biblioteca" que me’n vaig recordar. El nom d’en Jaume Fuster em sonava perquè havia passat alguns cops per davant de la biblioteca pública de la Plaça Lesseps, que duia el seu nom com a homenatge de la ciutat a un escriptor que va estar-hi estretament vinculat.




Així doncs, content d’haver-me’n recordat, vaig pensar que és veritat que estem envoltats de literatura (en aquest cas una biblioteca amb el nom d’un escriptor), però hi ha molts altres exemples d’això, només cal fixar-nos en el nostre dia a dia, que segur que en trobarem algun.



Guillem Fuster Ruiz / 1r Batxillerat D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada