divendres, 1 de novembre del 2013

"Vinyes verdes vora el mar"


He escollit la cançó titulada “Vinyes verdes vora el mar”, escrita per Josep Maria de Sagarra a principis del segle XX, i cantada per Lluís Llach, perquè l'altre dia en un dinar familiar, n'estaven parlant d'ella, em va encuriosir, la vaig escoltar i em va agradar. A més a més, em vaig assabentar que Sagarra, va estudiar a l'escola Jesuïtes de Casp, on hi som nosaltres ara, i em va fer gràcia.

Lluís Llach, músic català, va ser qui va composar la melodia per al poema que va escriure Josep Maria de Sagarra titulat: "Vinyes verdes vora el mar".
Enllaç del poema:
http://bucolic.wordpress.com/2009/01/29/vinyes-verdes-vora-el-mar-de-josep-maria-de-sagarra/


Josep Maria de Sagarra, qui va escriure la lletra de la cançó "Vinyes verdes vora el mar", va néixer el 5 de març de l'any 1894 a Barcelona, i va morir l'any 1961. Des de ben jovenet, ja va mostrar el seu talent escrivint poesies i llegint els clàssics. Va ser poeta, novel·lista, dramaturg, periodista i traductor català.




Lluís Llach
Lluís Llach plasma la impressió lluminosa que la natura mediterrània i l’ambient mariner van causar-li a Sagarra, tot composant una melodia calmada i expressiva. També complementa aquest sentiment de tranquil·litat que vol transmetre Sagarra, emfatitzant els trossos que diu "Vinyes verdes vora el mar", cantant-los amb un to de veu més elevat. Amb tot això, ressalta els trets principals de la cançó, que són el contrast del mar amb les vinyes verdes, del paisatge català.



Cançó "Vinyes verdes vora el mar" de Lluís Llach:











Mònica Comas / Batxillerat D



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada