divendres, 8 de novembre del 2013

JACINT VERDAGUER




Jacint Verdaguer i Santaló


Fa un parell  de dies, pujant pel Passeig de Sant Joan, al arribar a la cruïlla amb l'avinguda Diagonal,em va sorpendre un monument d'una alçada considerable. Fascinat per la seva grandesa,em vaig apropar i em vaig assabentar que el monument en questió, conmemorava a un dels grans de la nostra llengua. Jacint Verdaguer i Santaló.
                                                                       


En aquest link,trobareu una extensa informació sobre la vida i l'obra del poeta Osonenc:

L'any 1912, deu anys després de la mort del poeta Mossèn Jacint Verdaguer, es va convocar un concurs per decidir qui havia de projectar-ne el monument. El guanyador va ser l'equip format per l'arquitecte Josep M. Pericas i l'escultor Joan Borrell, tot i que finalment hi van participar també les germans Oslé, que havien presentat un projecte alternatiu. De Borrell és l'estàtua de bronze de mossèn Cinto i les de pedra, al·legòriques a la poesia, que hi ha a la base. Llucià i Miquel Oslé són els autors dels relleus que conformen el fris que envolta el monument, al·lusius a diversos poemes de Verdaguer. La primera pedra es va posar l'any 1914 però les obres es van allargar fins el 1924.



Fotografia del monument l'any 2013.


Fotografia del monument l'any 1924.


Si us ha interessat l'entrada, podeu entrar en el seguent link,i hi trobareu informació més extensa:


ENRIC CRESPÍ- 1r BATXILLERAT D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada