divendres, 8 de novembre del 2013

JACINT VERDAGUER




Jacint Verdaguer i Santaló


Fa un parell  de dies, pujant pel Passeig de Sant Joan, al arribar a la cruïlla amb l'avinguda Diagonal,em va sorpendre un monument d'una alçada considerable. Fascinat per la seva grandesa,em vaig apropar i em vaig assabentar que el monument en questió, conmemorava a un dels grans de la nostra llengua. Jacint Verdaguer i Santaló.

En aquest link,trobareu una extensa informació sobre la vida i l'obra del poeta Osonenc:

L'any 1912, deu anys després de la mort del poeta Mossèn Jacint Verdaguer, es va convocar un concurs per decidir qui havia de projectar-ne el monument. El guanyador va ser l'equip format per l'arquitecte Josep M. Pericas i l'escultor Joan Borrell, tot i que finalment hi van participar també les germans Oslé, que havien presentat un projecte alternatiu. De Borrell és l'estàtua de bronze de mossèn Cinto .Llucià i Miquel Oslé són els autors dels relleus que conformen el fris que envolta el monument, fent referència a diversos poemes de Verdaguer. La primera pedra es va posar l'any 1914 però les obres es van allargar fins el 1924.


Añadir leyenda





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada