dijous, 7 de novembre del 2013

Salvador Espriu no pot ser només un any!




L'altre dia, mentre estava anant cap a tenis amb la bici, vaig decidir canviar la ruta, agafant el carrer d'Anglesola amb la intenció d'arribar abans. Mentre creuava pel carrer Numància, em va cridar la atenció un graffiti, quan em vaig fixar bé vaig veure que hi havia dibuixat l'autor català Salvador Espriu, nascut a Arenys de Mar. En arribar a casa, vaig buscar informació i vaig descobrir que aquest graffiti s'havia pintat per commemorar que fa 100 anys va néixer Salvador Espriu. A baix de la pàgina indicava que el graffiti s'havia fet l'any 2013, es a dir que aquest any és el de Salvador Espriu!



Durant el transcurs d'aquest any s'han anat organitzant diferents actes en commemoració a l'escriptor d'Arenys, afegint un ampli repertori de graffitis per Barcelona, posant a disposició un centre informatiu situat a Arenys de Mar sobre la obra i la personalitat d'Espriu. I allà mateix, el dia 10 de Juliol a la plaça Sardana, es va celebrar un concert amb la intenció de fer renéixer les paraules de Salvador Espriu. La representació va consistir en recrear el món mític de Sinera  retratant-lo amb una selecció de textos i poemes.



També s'han anat revivint alguns programes de televisió en els que Salvador Espriu va participar. Juntament amb això també s'ha volgut recordar l'entrevista en català que va tindre amb Joaquim M. Puyal i una altre que va tindre amb Joaquín Soler Serrano que la podeu veure prement aquí.
Per sort, encara queda una mica de 2013, si voleu obtenir informació de les activitats que resten, premeu aquí.


Pau Alomar Ferré - 1r BATX D




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada